Taigi, nors maniškis Bf 109E-4 nebaigtas (nekalbant dėl to, kad regresavau, nes mano sūnaus dėdės nurovė uodegos posūkio vairo traukes, kurias dvi dienas gaminau), neatsispyriau pagundai sudalyvauti konkurse ir taip prisidėti prie forumo aktyvinimo Mano pasirinkimas - Messerschmitt Me 209 V-4 iš MODELIK'o. Pasirinkau jį dėl to, kad jokiame užsienio, o tuo labiau mūsiškiame forume neradau gamybos aprašymo (jei kas kada "užtikot", praneškit). Bet svarbiausia, pasirinkau jį, nes jis visiškai nepopuliarus tarp modeliuotojų - bent jau taip Pranas leido suprast, netgi teko užsakyt spec. siuntinuku iš Lenkijos. Nežinau, kodėl jis toks nemėgstamas: gal apstu nesutapimų (nors autorius Lukasz Fuczek, o apie jį neblogi atsiliepimai), gal šiaip daugeliui nepatrauklus lėktuvas. Gal... Bet tai "meseris", o dar greičio rekordininko "brolis", o "meserius" aš dievinu
Taigi MODELIK Nr. 15/06 "Messerschmitt Me 209 V4";
Autorius: Lukasz Fuczek;
Mastelis: M 1:33;
Detalių skaičius (kartu ir su paprastesniu variantu ir su sudėtingesniu): 338;
Viršelis:
Šiek tiek "meniški" profiliai:
Realios technikos foto:
Ir truputis istorijos, verstos iš internetinių platybių:
Pasaulio greičiausias stūmoklinis lėktuvas buvo Messerschmitt Me 209 V1, kuris pasiekė absoliutų 755.136km/h (469.22m/h) greičio rekordą 1939 metais balandžio 26d. Jis buvo pilotuojamas skrydžio kapitono Fritz‘o Wendel‘io. Šiam lėktuvui buvo specialiai suprojektuotas Daimler-Benz DB 601 ARJ dvylikos cilindrų invertuoto aušinimo skysčio, 1800 arklio jėgų variklis, kuris galėjo trumpais laiko tarpais pasiekti 2300 arklio jėgų galią. Lėktuvas buvo baigtas 1938 metų birželį ir pirmąsyk pakilo į dangų rugpjūčio 1d., 1938 metais.
F.Wendel‘io rekordas, pasiektas su Me 209 V-1 truko net 30 metų. Pamuštas jis buvo tik 1969 metų rugpjūčio 16d. amerikiečio Darryl‘o G.Greenamyer‘io, kuris skrido gerokai patobulintu 3100 arklio jėgų F8F-2 Bearcat pavadinimu „Conquest 1“ apie 772.87km/h (483.041m/h). Kai kurios Me 209 V-1 dalys dabar saugomos Lenkijos Oro muziejuje Krokuvoje.
Me 209 buvo skirtas tik greičio rekordui pasiekti, tačiau jo fiuzeliažas buvo panaudotas visiškai kitokiame Me 209 V-4 tam ,kad taptų Bf 109 įpėdiniu. Idėja Me 209 pritaikyti naikintuvo rolei gimė tada, kai Mūšyje dėl Britanijos Bf 109 nepasikeė pranašmo prieš RAF Spitfire. Tačiau mažasis greičio rekordininkas (Me 209) nebuvo tinkamas mūšio rolei. Jo sparnai buvo beveik užimti variklio aušinimo sistema bei ginkluote. Lėktuvu buvo sunkiai skrendama ir ypač keblu kontroliuoti ant žemės. Vis dėlto Messerschmitt kompanija stengėsi pagerinti lėktuvo parametrus pailgindami jo sparnus bei uodegos vertikalųjį stabilizatorių ir posūkio vairą, o taip pat apginkluodami jį dviem MG 17 ginklais variklio dangoje. Šio lėktuvo įvairios modifikacijos pridėjo tiek svorio , kad jis buvo lėtesnis net už Bf 109E. Gyvatė ant variklio dangos buvo nupiešta tik propagandos sumetimais. Vokietijos propaganda II-ojo Pasaulinio karo metais šį lėktuvėlį paskelbė kaip Me 109R tam, kad įtikintų ir įbaugintų kitas šalis, jog jų naujausias naikintuvo modelis pasiekė greičio rekordą. Messerschmitt kompanija ir toliau vystė naująjį naikintuvą Me 209A, paremtą M 209 dizaino, kurie vėliau atliko keletą skrydžių karo metais, tačiau vėliau ši programa buvo apleista.
Modelį rinksiu sudėtingesio varianto - su varikliu, kabinos detalizavimu ir "švariai" (puristiškai), t.y. be jokių patobulinimų, dažymų (tik briaunas), teisybės ieškojimų realioje technikoje ir t.t. Esmė tame, kad noriu sutvirtinti ir patobulinti savo klijavimo įgūdžius, nes ir taip ilgai vargstu besigilindamas į kitą modelį...
Taigi ryt ryte nušvitus bėgu į balkoną tepti detalių lapų Capon'u ir po truputį pradėsiu darbus