Messerschmitt Me 209V-4 / M 1:33 / MODELIK / Kartonas

#

Re: Messerschmitt Me 209V-4 / M 1:33 / MODELIK / Kartonas

Standartinė geris » 2010 Lie 19 (Pir) 0:42

Gerai, pasitaisau - stūmoklinis, o ne sraigtinis lėktuvas ;) Bet man vis dėlto keista, kaip sraigtiniai lėktuvai gali būti reaktyviniai? Jei lėktuvas sraigtinis - tai jis turi orsraigtį-propelerį, o reaktyviniai orsraigčių neturi. Na nelabai dar gaudausi šioje srityje, nes reaktyviniai lėktuvai manęs nedomina, na nebent Schwalbe...
Paveikslėlis47%
Paveikslėlis
Paveikslėlis59%
Paveikslėlis
Vartotojo avataras
geris
Modeliuok.LT klubo narys
 
Pranešimai: 270
Užsiregistravo: 2009 Geg 05 (Ant) 23:43
Miestas: Mažeikiai/Vilnius

Re: Messerschmitt Me 209V-4 / M 1:33 / MODELIK / Kartonas

Standartinė Linas » 2010 Lie 19 (Pir) 8:52

Reaktyvinis variklis taip vadinamas dėl to, kad naudoja reaktyvinį (kitaip tariant, atoveiksmio) principą "stumti" orlaivį. T.y. lėktuvas atsistumia nuo aplinkos reaktyvinio variklio išmetama dujų srove. Turbosraigtinis orlaivis naudoja dujų turbiną, panašią į reaktyvinio variklio. Tačiau šiuo atveju orlaivį varo ne išmetamosios dujos, o propeleris, kurį suka turbina.
Vartotojo avataras
Linas
Modeliuok.LT klubo narys
 
Pranešimai: 609
Užsiregistravo: 2009 Bal 16 (Ket) 21:56
Miestas: Vilnius

Re: Messerschmitt Me 209V-4 / M 1:33 / MODELIK / Kartonas

Standartinė geris » 2010 Rgp 15 (Sek) 15:28

Laikas atnaujinti savo gaminamo modelio temą. Mėnesį neturėjau fotoaparato, tačiau po truputį surinkinėjau modelį. Žinoma, laiko tikrai mažai galiu skirti šiam malonumui - vaikas reikalauja vis daugiau dėmesio, darbas, o dar norisi kartais pažaisti neseniai išleistą "Starcraft II Wings of Liberty", kurio esu tikras "fanatas".

Suklijavai dalį priekinio fiuzeliažo, kabinos ir galinį fiuzeliažą. Išbandžiau kiek kitokį fiuzeliažo karkaso ir "odos" klijavimo būdą. Klijavau karkaso ir "odos" segmentus ne atskirai, po to sujungdamas tarpusavyje, o suklijavau pirma karkasą, po to visą "odą" tarpusavyje (žinoma, kur tai įmanoma buvo padaryti). Tada suklijuotą "odą" moviau ant karkaso. Karkasas pasirodė kur kas didesnis, todėl teko gerokai jį pašveisti, kad "oda' užsimautų. Gaila, neturiu foto, kaip šis metodas atrodo. Nesutapimų šiokių tokių buvo, bet konkrečiai negaliu pasakyti, kur mano kaltė, o kur leidėjo. Siūlės išėjo ne visai geros ir lygios, teko padažyti:

Paveikslėlis
Paveikslėlis

Toliau surinkinėjau paskutinį fiuzeliažo segmentą su vertikaliuoju stabilizatoriumi. Kylis pasirodė įdomus tuo, kad yra ne tik viršutinėje uodegos dalyje, bet prasitęsia per apatinę uodegos dalį. Problema buvo ta, kad leidėjas tikrai pagailėjo karkaso dalių uodegai. Tebuvo tik viena pastorinta detalė. Tai labai atsiliepė modelio geometrijai, todėl teko klijuoti labai atidžiai ir su daugybe pamatavimų, bet manau su ta problema susitvarkiau :)

Paveikslėlis

Na ir vertikalųjį stabilizatorių priklijavau prie fiuzeliažo. Šioje vietoje panižo nagai ir fiuzeliažo siūles nutariau pašlifuoti ir padažyti, o po to kelis kartus nulakuoti. Nesu patenkintas rezultatu: padažymai nelabai išėjo, šiek tiek skiriasi spalva (nors foto labiau skiriasi nei realybėje), o ir lakas per daug blizga, nes kiek betepiau laku, modelis vis pasidengdavo blizgiais ir neblizgiais plotais. Todėl lakavau tol, kol visas modelis blizgėjo, bet matosi, kad lako "perebarščyl":
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis

Kabinos vaizdas iš arčiau:

Paveikslėlis

Na ir paskutinė problemėlė, su kuria susidūriau - dviejų borto angų padėtis:

Paveikslėlis

Viena, mažesnioji borto anga (raudonu kontūru) yra elektros lizdo anga, skirta lėktuvo elektronikos maitinimui 24 voltais, esant ant žemės, o kita (didesnioji) - neaiškios paskirties. Esmė tame, kad modelyje jos yra sumaišytos vietomis. Realioje technikoje (čia ne V-4, o V-1, bet esmės nekeičia) jos atrodo taip:

Paveikslėlis

Iš pradžių norėjau klijuoti taip, kaip pavaizduota realioje technikoje, t.y. teisingai, bet susidūriau su nesutapimais, todėl detalę apverčiau ir priklijavau taip, kaip yra dabar. Vėliau benagrinėdamas žurnalą, pamačiau, kad testmodelio nuotraukose taip ir yra, kaip aš priklijavau:

Paveikslėlis

Vadinasi, aš priklijavau teisingai, pagal autorių, tačiau autorius pats įvėlė klaidą. Gal kam pasirodys juokinga, kad taip kabinėjuosi prie smulkmių, tačiau nieko nepadarysi - mėgstu tikslumą ir analizes :lol:

Taigi kol kas tiek ;) Toliau pabaigsiu horizontaliuosius stabilizatorius, aukščio vairus, hidraulinę metalinę šliūžę ir pereisiu prie variklio surinkinėjimo...
Paveikslėlis47%
Paveikslėlis
Paveikslėlis59%
Paveikslėlis
Vartotojo avataras
geris
Modeliuok.LT klubo narys
 
Pranešimai: 270
Užsiregistravo: 2009 Geg 05 (Ant) 23:43
Miestas: Mažeikiai/Vilnius

Re: Messerschmitt Me 209V-4 / M 1:33 / MODELIK / Kartonas

Standartinė Caras » 2010 Rgp 15 (Sek) 22:54

Kuo toliau - tuo įdomiau. Man labai patinka, kai temos autorius kapstosi istorinėse nuotraukose ir tikrina vos ne kiekvieną modelio detalę. Laukiu tęsinio.
Vytautas Bartkus
Vartotojo avataras
Caras
Modeliuok.LT klubo narys
 
Pranešimai: 359
Užsiregistravo: 2010 Geg 04 (Ant) 13:19

Re: Messerschmitt Me 209V-4 / M 1:33 / MODELIK / Kartonas

Standartinė geris » 2010 Rgp 16 (Pir) 17:12

Labai malonu, Vytautai, kad patinka ;) Ačiū :mrgreen:
Paveikslėlis47%
Paveikslėlis
Paveikslėlis59%
Paveikslėlis
Vartotojo avataras
geris
Modeliuok.LT klubo narys
 
Pranešimai: 270
Užsiregistravo: 2009 Geg 05 (Ant) 23:43
Miestas: Mažeikiai/Vilnius

Re: Messerschmitt Me 209V-4 / M 1:33 / MODELIK / Kartonas

Standartinė geris » 2011 Kov 28 (Pir) 23:17

Sveiki visi,
Gal, sakyčiau, pats laikas nupūsti dulkes nuo senos užsistovėjusios temos? :mrgreen: Kiek laiko praėjo? Nuo praeitos vasaros... Nors konkursas senokai jau baigėsi, tačiau modelio gamyba nenutrūko. Tiesa, pradėjus gaminti lėktuvo sparnus, modelis buvo sėkmingai nudrėbtas keliems mėnesiams į šoną. Priežastis paprasta: begalės nesutapimų, nesuėjimų sparnų "odos" su važiuoklės nišomis, sparnų karkasu, tvirtinimo prie fiuzeliažo... Žodžiu daug šlifavimo, dažymo, lakavimo... Bet apie tai nebekalbėsiu ir nekomentuosiu. Su šita kankyne baigus, kitas detales daryti tapo taip malonu, kad per pastarąsias tris savaites modelį padariau iki 90-ies procentų :) Bandysiu keliais post'ais viską čia ir sudėti :) Taigi pradedam nuo variklio ir jo "aksesuarų":

Variklis, variklio kulkosvaidžiai, išmetimo vamzdeliai:
Paveikslėlis

Kulkosvaidžiai. Juos pasidariau iš medicininių adatų. Leidinyje jie buvo duoti per trumpi, nes uždėjus variklio viršutinę dangą, nepralįsdavo pro šaudymo angas. Teko pridurti šiek tiek "mėsos" iš dantų krapštuko:
Paveikslėlis

Keletas variklio išmetimo vamzdelių. Teko gamintis pagal esamus iš balto popieriaus ir visus dažyti, nes porą tokių "trubkių nukosėjo" jau ant kojų pastovintis sūnus :D Spalvą gal ir nelabai atitaikiau, bet nesuku dėl to galvos:
Paveikslėlis

Į vamzdelius įstačiau "liežuvėlius" iš kartono, o variklyje prapjoviau skyles, kad tvirčiau laikytųsi ir neišsikraipytų:
Paveikslėlis

Atsakingas momentas - variklio montavimas (kaip bebūtų, vistiek paskiau teko lupti lauk, nes kai kur ne taip priklijavau :)). Čia taip pat neapsiėjau be papildomų medžiagų dėl tvirtumo - vielutės. Taip pat su karšta adata pradūriau skylutes kulkosvaidžiams:
Paveikslėlis

Tęsinys netrukus...
Paskutinį kartą redagavo geris 2011 Kov 30 (Tre) 16:32. Iš viso redaguota 1 kartą.
Paveikslėlis47%
Paveikslėlis
Paveikslėlis59%
Paveikslėlis
Vartotojo avataras
geris
Modeliuok.LT klubo narys
 
Pranešimai: 270
Užsiregistravo: 2009 Geg 05 (Ant) 23:43
Miestas: Mažeikiai/Vilnius

Re: Messerschmitt Me 209V-4 / M 1:33 / MODELIK / Kartonas

Standartinė geris » 2011 Kov 28 (Pir) 23:36

Variklio viršutinė ir apatinė dangos:
Paveikslėlis
Paveikslėlis

Kad dangos būtų tinkamai suformuotos, tam panaudojau pasigamintą variklio dalies karkasą (jo neprireikė, nes dariau patį variklį). Detalės buvo tempiamos ant karkaso ir fiksuojamos keliais mažyčiais CA lašeliais, tada vidinė pusė pagirdoma vandeniu, CA, o išorinė - nulakuojama. Atsargiai su peiliuku įdūrus CA prifiksuotas vietas, dangos nusiėmė ko ne idealiai. Karkasas su dangomis:
Paveikslėlis
Paveikslėlis

Laukiam tęsinio...
Paveikslėlis47%
Paveikslėlis
Paveikslėlis59%
Paveikslėlis
Vartotojo avataras
geris
Modeliuok.LT klubo narys
 
Pranešimai: 270
Užsiregistravo: 2009 Geg 05 (Ant) 23:43
Miestas: Mažeikiai/Vilnius

Re: Messerschmitt Me 209V-4 / M 1:33 / MODELIK / Kartonas

Standartinė Tamosis » 2011 Kov 28 (Pir) 23:39

Welcome back :) smagu matyt kokybę!
Vartotojo avataras
Tamosis
Modeliuok.LT klubo narys
 
Pranešimai: 1374
Užsiregistravo: 2009 Bal 22 (Tre) 19:16
Miestas: Vilnius

Re: Messerschmitt Me 209V-4 / M 1:33 / MODELIK / Kartonas

Standartinė geris » 2011 Kov 29 (Ant) 0:10

Na ir montuojam viršutinę variklio dangą ant variklio. Tikslas - kuo idealiau "suleisti" su fiuzeliažu ir varikliu, tuo pačiu nepriklijuojant (blogai sutapus-"nukertama" gyvatė - pagrindinis lėktuvo akcentas :D), nes tiek apatinė, tiek viršutinė dalys turi būti nuimamos. Ir iš karto iškilo problemėlė. Viršutinės dangos priekis kiek kėlėsi į viršų, palikdamas tarpelį - matomai variklis gavosi kiek didokas (nuotraukoje jau po ištaisytos klaidos, bet esmę manau suprasit):
Paveikslėlis

Sukau galvą ir griebiausi sprendimų:
Pašlifavau kulkosvaidžius, variklio rėmą, aušintuvą:
Paveikslėlis

Pašlifavau patį variklį, nes pagrindinė problema buvo per didelės viršutinės variklio dangos šaudymo angos:
Paveikslėlis

Propelerio ašies skylę teko nuleisti žemyn, kad propelerio kokas nekeltų priekinės dangos dalies:
Paveikslėlis

Nušlifuotos iki siaubingo plonumo šaudymo angos:
Paveikslėlis

Dangoje priklijuota begalės juostelių, liežuvėlių, kurių pagalba danga geriau sutapo su fiuzeliažu:
Paveikslėlis
Paveikslėlis

Na ir rezultatas - beveik sutapo (kai kur dar teks pataisyt, turiu minčių) - gyvatė sveika:
Paveikslėlis

Su apatine variklio dangos dalimi dar didesnės primontavimo bėdos, todėl laikinai padėjau ją ateičiai ir ėmiausi kitų darbų, apie kuriuos kitame post'e ;)
Paveikslėlis47%
Paveikslėlis
Paveikslėlis59%
Paveikslėlis
Vartotojo avataras
geris
Modeliuok.LT klubo narys
 
Pranešimai: 270
Užsiregistravo: 2009 Geg 05 (Ant) 23:43
Miestas: Mažeikiai/Vilnius

Re: Messerschmitt Me 209V-4 / M 1:33 / MODELIK / Kartonas

Standartinė geris » 2011 Kov 29 (Ant) 0:52

Toliau - propelerio koko gamyba:
Vidinės detalės, dešinėje - propelerio ašis, į kurią tvirtinamos propelerio mentės. Dėl tvirtumo nenorėjau palikti tuščios, todėl užpildžiau putplasčiu ir nušlifavau iki apvalumo - manau, kad putplastis yra puiki medžiaga įbesti vielutėms ir t.t.:
Paveikslėlis

Koko žiedus išpjovaiau kaip galima tiksliau, baltus plotelius palikau, kuriuos išpjoviau tik po suformavimo, nes tose vietose labai jau plonas žiedas gaunasi, dėl ko gali plyšti detalė:
Paveikslėlis

Suformuoti koko žiedai, išpjauti balti ploteliai:
Paveikslėlis

Klijuojam žiedus tarpusavyje. Pasirodo, kad vienas žiedas buvo kiek per didelis - manau, kad tai jau ne mano, o projektuotojo klaida:
Paveikslėlis

Žiedus tarpusavyje jungiau tokių juostelių pagalba, klijuodamas jas priešingose žiedų pusėse:
Paveikslėlis

Žiedai suklijuoti, vaizdas nelabai koks:
Paveikslėlis

Viską apšlifuojam, tuo pačiu blogai susiklijavusias dvi angas:
Paveikslėlis

Po ilgų ir varginančių šlifavimų ir dažymų:
Paveikslėlis

Na ir bendri koko, jau su propelerio ašimi, ir papildomos detalės (nežinau, kaip ji vadinasi) vaizdai. Nors, anot projektuotojo, papildoma dalis turėjo būti kaip žiedas, dėl tvirtumo ir sutapimo padariau ją su karkaso detalėmis. Joje išpjoviau angą, kuria užmaunama ant variklio:
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis

Variklis su koku (be papildomos detalės - taip vaizduojama leidinio tesmodelio nuotraukose):
Paveikslėlis

Variklis su koku ir papildoma detale, bei viršutine variklio danga iš apačios:
Paveikslėlis

O toliau - desertas :P...
Paveikslėlis47%
Paveikslėlis
Paveikslėlis59%
Paveikslėlis
Vartotojo avataras
geris
Modeliuok.LT klubo narys
 
Pranešimai: 270
Užsiregistravo: 2009 Geg 05 (Ant) 23:43
Miestas: Mažeikiai/Vilnius

AnkstesnisKitas

Grįžti į Karinė aviacija nuo 1926 iki 1946 m. / Military aviation 1925 – 1946 / Bоенная авиация с 1925 по 1946 год

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias

cron