Opel Blitz / GPM / 1:25 / Kartonas
Prieš keletą metų baigtas sunkvežimio modelis. Štai leidinio viršelis:

Pradžiai truputis istorijos:
Opel Blitz istorija prasidėjo 1931-aisiais, po to kai General Motors koncernas 1928-1931 metų laikotarpyje nupirko visas finansinių sunkumų turinčio Adam Opel AG akcijas. "Blicai" buvo gaminami nuo 600kg iki 3T keliamosios galios, turėjo amerikietiškos konstrukcijos Buick variklį. Labiausiai žinomas modelis - 3,6-36, kurio pagrindinė versija buvo S su galinių rarų pavara. Taip pat buvo gamintas ir Blitz-A su visų ratų pavara. Pastarieji buvo ypač mėgiami Vermachto kareivių dėl geresnio pravažumo. Deja, dėl nepakankamo gamybos masto jų kiekis dalinyje būdavo ribojamas. Dar vienas "Blico" variantas - pusiauvikšrinis "Maultier". Žinoma, versijų ir didesnių ar mažesnių modifikacijų buvo gyvas galas. Vien tik Liuftvafė naudojo 137 (!) versijų "Blicus". O kur dar vokiško išradingumo vedamas "tiuningas"...
O dabar apie patį modelį. GPM vaizduojamas "Blicas" yra 1937-ųjų metų 3-jų tonų 3,6-36S modelis su 6-ių cilindrų 3,6L 68AG benzininiu varikliu. Galima pagaminti vieną iš dviejų pateiktų versijų - sanitarinį arba krovininį. Aš pasirinkau pirmąjį. Modelis suprojektuotas jau gana seniai (mano įsigytas buvo jau trečias leidimas), todėl "pieštas" ranka. Kur kas blogiau, kad gausu projektavimo klaidų. Dėl to teko perdaryti variklį, transmisiją, vairuotojo kabinos stogą ir sparnus. Stengiausi išlaikyti originalią popieriaus faktūrą visur, kur įmanoma. Neįmanomos vietos buvo perdažytos.
Bendras vaizdas:

Priekis. Nutariau truputį "pagyvinti" modelį ir akvarele ant kapoto dangčio išpiešiau "tepaluotą" kažkokio neaiškaus indo pėdsaką.

Dažų nusitrynimą bandžiau imituoti gun metal dažais, bet jie gana pastebimai išsiskiria, ypač nuotraukose. Taip pat aplamdžiau sparną, bamperį ir numerį, kad modelis atrodytų labiau "suvargęs".

Vairuotojo kabina iš arti. Langai nelabai švarūs - tam pirmiausia juos padengiau gerokai atskiestais dažais, po to pavaliau skiediklyje sudrėkintu ausų krapštuku.

Įrankių dėžė ir kanistro laikiklis. Pastarasis pagal GPM turėjo būti iš vielos, bet aš jį padariau iš kartono juostelių pagal kito Blico nuotrauką - taip man patinka daug labiau.

Bendras apačios vaizdas. Šiek tiek matosi dauguma "patobulinimų" - į šoną išvestas išmetimo vamzdis, stabdžių ir kuro žarnelės, variklis, vairo traukės.

Galinis tiltas ir stabdžių žarnelės. Diferencialo "burbulas" šiek tiek užapvalintas, nes GPM'o versija buvo labai jau kampuota.

Dar vienas apačios vaizdelis:

Priekinis ir galinis tiltai iš arčiau:

Variklis macro režime. Nuotrauka daryta su didoku išlaikymu, kad geriau matytusi kolektorius ir kitos variklio detalės.


Pradžiai truputis istorijos:
Opel Blitz istorija prasidėjo 1931-aisiais, po to kai General Motors koncernas 1928-1931 metų laikotarpyje nupirko visas finansinių sunkumų turinčio Adam Opel AG akcijas. "Blicai" buvo gaminami nuo 600kg iki 3T keliamosios galios, turėjo amerikietiškos konstrukcijos Buick variklį. Labiausiai žinomas modelis - 3,6-36, kurio pagrindinė versija buvo S su galinių rarų pavara. Taip pat buvo gamintas ir Blitz-A su visų ratų pavara. Pastarieji buvo ypač mėgiami Vermachto kareivių dėl geresnio pravažumo. Deja, dėl nepakankamo gamybos masto jų kiekis dalinyje būdavo ribojamas. Dar vienas "Blico" variantas - pusiauvikšrinis "Maultier". Žinoma, versijų ir didesnių ar mažesnių modifikacijų buvo gyvas galas. Vien tik Liuftvafė naudojo 137 (!) versijų "Blicus". O kur dar vokiško išradingumo vedamas "tiuningas"...
O dabar apie patį modelį. GPM vaizduojamas "Blicas" yra 1937-ųjų metų 3-jų tonų 3,6-36S modelis su 6-ių cilindrų 3,6L 68AG benzininiu varikliu. Galima pagaminti vieną iš dviejų pateiktų versijų - sanitarinį arba krovininį. Aš pasirinkau pirmąjį. Modelis suprojektuotas jau gana seniai (mano įsigytas buvo jau trečias leidimas), todėl "pieštas" ranka. Kur kas blogiau, kad gausu projektavimo klaidų. Dėl to teko perdaryti variklį, transmisiją, vairuotojo kabinos stogą ir sparnus. Stengiausi išlaikyti originalią popieriaus faktūrą visur, kur įmanoma. Neįmanomos vietos buvo perdažytos.
Bendras vaizdas:

Priekis. Nutariau truputį "pagyvinti" modelį ir akvarele ant kapoto dangčio išpiešiau "tepaluotą" kažkokio neaiškaus indo pėdsaką.

Dažų nusitrynimą bandžiau imituoti gun metal dažais, bet jie gana pastebimai išsiskiria, ypač nuotraukose. Taip pat aplamdžiau sparną, bamperį ir numerį, kad modelis atrodytų labiau "suvargęs".

Vairuotojo kabina iš arti. Langai nelabai švarūs - tam pirmiausia juos padengiau gerokai atskiestais dažais, po to pavaliau skiediklyje sudrėkintu ausų krapštuku.

Įrankių dėžė ir kanistro laikiklis. Pastarasis pagal GPM turėjo būti iš vielos, bet aš jį padariau iš kartono juostelių pagal kito Blico nuotrauką - taip man patinka daug labiau.

Bendras apačios vaizdas. Šiek tiek matosi dauguma "patobulinimų" - į šoną išvestas išmetimo vamzdis, stabdžių ir kuro žarnelės, variklis, vairo traukės.

Galinis tiltas ir stabdžių žarnelės. Diferencialo "burbulas" šiek tiek užapvalintas, nes GPM'o versija buvo labai jau kampuota.

Dar vienas apačios vaizdelis:

Priekinis ir galinis tiltai iš arčiau:

Variklis macro režime. Nuotrauka daryta su didoku išlaikymu, kad geriau matytusi kolektorius ir kitos variklio detalės.
