Puslapis 11

Opel Blitz / GPM / 1:25 / Kartonas

StandartinėParašytas: 2009 Lie 10 (Pen) 14:00
Linas
Prieš keletą metų baigtas sunkvežimio modelis. Štai leidinio viršelis:
Paveikslėlis

Pradžiai truputis istorijos:
Opel Blitz istorija prasidėjo 1931-aisiais, po to kai General Motors koncernas 1928-1931 metų laikotarpyje nupirko visas finansinių sunkumų turinčio Adam Opel AG akcijas. "Blicai" buvo gaminami nuo 600kg iki 3T keliamosios galios, turėjo amerikietiškos konstrukcijos Buick variklį. Labiausiai žinomas modelis - 3,6-36, kurio pagrindinė versija buvo S su galinių rarų pavara. Taip pat buvo gamintas ir Blitz-A su visų ratų pavara. Pastarieji buvo ypač mėgiami Vermachto kareivių dėl geresnio pravažumo. Deja, dėl nepakankamo gamybos masto jų kiekis dalinyje būdavo ribojamas. Dar vienas "Blico" variantas - pusiauvikšrinis "Maultier". Žinoma, versijų ir didesnių ar mažesnių modifikacijų buvo gyvas galas. Vien tik Liuftvafė naudojo 137 (!) versijų "Blicus". O kur dar vokiško išradingumo vedamas "tiuningas"...

O dabar apie patį modelį. GPM vaizduojamas "Blicas" yra 1937-ųjų metų 3-jų tonų 3,6-36S modelis su 6-ių cilindrų 3,6L 68AG benzininiu varikliu. Galima pagaminti vieną iš dviejų pateiktų versijų - sanitarinį arba krovininį. Aš pasirinkau pirmąjį. Modelis suprojektuotas jau gana seniai (mano įsigytas buvo jau trečias leidimas), todėl "pieštas" ranka. Kur kas blogiau, kad gausu projektavimo klaidų. Dėl to teko perdaryti variklį, transmisiją, vairuotojo kabinos stogą ir sparnus. Stengiausi išlaikyti originalią popieriaus faktūrą visur, kur įmanoma. Neįmanomos vietos buvo perdažytos.

Bendras vaizdas:
Paveikslėlis Paveikslėlis

Priekis. Nutariau truputį "pagyvinti" modelį ir akvarele ant kapoto dangčio išpiešiau "tepaluotą" kažkokio neaiškaus indo pėdsaką.
Paveikslėlis Paveikslėlis
Dažų nusitrynimą bandžiau imituoti gun metal dažais, bet jie gana pastebimai išsiskiria, ypač nuotraukose. Taip pat aplamdžiau sparną, bamperį ir numerį, kad modelis atrodytų labiau "suvargęs".
Paveikslėlis Paveikslėlis

Vairuotojo kabina iš arti. Langai nelabai švarūs - tam pirmiausia juos padengiau gerokai atskiestais dažais, po to pavaliau skiediklyje sudrėkintu ausų krapštuku.
Paveikslėlis

Įrankių dėžė ir kanistro laikiklis. Pastarasis pagal GPM turėjo būti iš vielos, bet aš jį padariau iš kartono juostelių pagal kito Blico nuotrauką - taip man patinka daug labiau.
Paveikslėlis

Bendras apačios vaizdas. Šiek tiek matosi dauguma "patobulinimų" - į šoną išvestas išmetimo vamzdis, stabdžių ir kuro žarnelės, variklis, vairo traukės.
Paveikslėlis

Galinis tiltas ir stabdžių žarnelės. Diferencialo "burbulas" šiek tiek užapvalintas, nes GPM'o versija buvo labai jau kampuota.
Paveikslėlis

Dar vienas apačios vaizdelis:
Paveikslėlis

Priekinis ir galinis tiltai iš arčiau:
Paveikslėlis Paveikslėlis

Variklis macro režime. Nuotrauka daryta su didoku išlaikymu, kad geriau matytusi kolektorius ir kitos variklio detalės.
Paveikslėlis

Re: Opel Blitz / GPM / 1:25 / Kartonas

StandartinėParašytas: 2009 Lie 11 (Šeš) 14:33
traukinukas
Linai,
fantastiskas modelis ( nepagalvok, kad rasau kaip tam "dedei", apie kuri pasakojai).
Sunku patiketi, kad cia kartonas. Norejau paklausti apie daug ka is sito modelio, bet pradziai toks elementarus dalykas: padangos protektorius- Tu ji pats sugalvojai, ar taip buvo zurnale ( as kiek suprantu-jis iskarpytas ir ant padangos virsaus uzklijuotas)?

Re: Opel Blitz / GPM / 1:25 / Kartonas

StandartinėParašytas: 2009 Lie 11 (Šeš) 19:09
Linas
Taip, protektorius yra iš atskiros juostos, kurioje išpjauti trikampiukai. Atspausdintų detalių spalvinimas buvo labai netolygus - vienas protektoriaus galas šviesesnis už kitą, sujungus tas labai matosi. Dėl to ratai perdažyti ir atrodo geriau. Modelio gamybos procesas detaliau aprašytas forume modelizmas.com, bet patingėjau perkėlinėti visus pranešimus.