Puslapis 16

Messerschmitt Me 209V-4 / M 1:33 / MODELIK / Kartonas

StandartinėParašytas: 2010 Bir 04 (Pen) 23:24
geris
Taigi, nors maniškis Bf 109E-4 nebaigtas (nekalbant dėl to, kad regresavau, nes mano sūnaus dėdės nurovė uodegos posūkio vairo traukes, kurias dvi dienas gaminau), neatsispyriau pagundai sudalyvauti konkurse ir taip prisidėti prie forumo aktyvinimo ;) Mano pasirinkimas - Messerschmitt Me 209 V-4 iš MODELIK'o. Pasirinkau jį dėl to, kad jokiame užsienio, o tuo labiau mūsiškiame forume neradau gamybos aprašymo (jei kas kada "užtikot", praneškit). Bet svarbiausia, pasirinkau jį, nes jis visiškai nepopuliarus tarp modeliuotojų - bent jau taip Pranas leido suprast, netgi teko užsakyt spec. siuntinuku iš Lenkijos. Nežinau, kodėl jis toks nemėgstamas: gal apstu nesutapimų (nors autorius Lukasz Fuczek, o apie jį neblogi atsiliepimai), gal šiaip daugeliui nepatrauklus lėktuvas. Gal... Bet tai "meseris", o dar greičio rekordininko "brolis", o "meserius" aš dievinu :)

Taigi MODELIK Nr. 15/06 "Messerschmitt Me 209 V4";
Autorius: Lukasz Fuczek;
Mastelis: M 1:33;
Detalių skaičius (kartu ir su paprastesniu variantu ir su sudėtingesniu): 338;

Viršelis:
Paveikslėlis

Šiek tiek "meniški" profiliai:
Paveikslėlis

Realios technikos foto:
Paveikslėlis

Ir truputis istorijos, verstos iš internetinių platybių:
Pasaulio greičiausias stūmoklinis lėktuvas buvo Messerschmitt Me 209 V1, kuris pasiekė absoliutų 755.136km/h (469.22m/h) greičio rekordą 1939 metais balandžio 26d. Jis buvo pilotuojamas skrydžio kapitono Fritz‘o Wendel‘io. Šiam lėktuvui buvo specialiai suprojektuotas Daimler-Benz DB 601 ARJ dvylikos cilindrų invertuoto aušinimo skysčio, 1800 arklio jėgų variklis, kuris galėjo trumpais laiko tarpais pasiekti 2300 arklio jėgų galią. Lėktuvas buvo baigtas 1938 metų birželį ir pirmąsyk pakilo į dangų rugpjūčio 1d., 1938 metais.
F.Wendel‘io rekordas, pasiektas su Me 209 V-1 truko net 30 metų. Pamuštas jis buvo tik 1969 metų rugpjūčio 16d. amerikiečio Darryl‘o G.Greenamyer‘io, kuris skrido gerokai patobulintu 3100 arklio jėgų F8F-2 Bearcat pavadinimu „Conquest 1“ apie 772.87km/h (483.041m/h). Kai kurios Me 209 V-1 dalys dabar saugomos Lenkijos Oro muziejuje Krokuvoje.
Me 209 buvo skirtas tik greičio rekordui pasiekti, tačiau jo fiuzeliažas buvo panaudotas visiškai kitokiame Me 209 V-4 tam ,kad taptų Bf 109 įpėdiniu. Idėja Me 209 pritaikyti naikintuvo rolei gimė tada, kai Mūšyje dėl Britanijos Bf 109 nepasikeė pranašmo prieš RAF Spitfire. Tačiau mažasis greičio rekordininkas (Me 209) nebuvo tinkamas mūšio rolei. Jo sparnai buvo beveik užimti variklio aušinimo sistema bei ginkluote. Lėktuvu buvo sunkiai skrendama ir ypač keblu kontroliuoti ant žemės. Vis dėlto Messerschmitt kompanija stengėsi pagerinti lėktuvo parametrus pailgindami jo sparnus bei uodegos vertikalųjį stabilizatorių ir posūkio vairą, o taip pat apginkluodami jį dviem MG 17 ginklais variklio dangoje. Šio lėktuvo įvairios modifikacijos pridėjo tiek svorio , kad jis buvo lėtesnis net už Bf 109E. Gyvatė ant variklio dangos buvo nupiešta tik propagandos sumetimais. Vokietijos propaganda II-ojo Pasaulinio karo metais šį lėktuvėlį paskelbė kaip Me 109R tam, kad įtikintų ir įbaugintų kitas šalis, jog jų naujausias naikintuvo modelis pasiekė greičio rekordą. Messerschmitt kompanija ir toliau vystė naująjį naikintuvą Me 209A, paremtą M 209 dizaino, kurie vėliau atliko keletą skrydžių karo metais, tačiau vėliau ši programa buvo apleista.

Modelį rinksiu sudėtingesio varianto - su varikliu, kabinos detalizavimu ir "švariai" (puristiškai), t.y. be jokių patobulinimų, dažymų (tik briaunas), teisybės ieškojimų realioje technikoje ir t.t. Esmė tame, kad noriu sutvirtinti ir patobulinti savo klijavimo įgūdžius, nes ir taip ilgai vargstu besigilindamas į kitą modelį...
Taigi ryt ryte nušvitus bėgu į balkoną tepti detalių lapų Capon'u ir po truputį pradėsiu darbus ;)

Re: Messerschmitt Me 209V-4 / M 1:33 / MODELIK / Kartonas

StandartinėParašytas: 2010 Bir 05 (Šeš) 20:30
geris
Taigi nulakavau detalių lapus gruntiniu laku Capon. Su dideliu teptuku perbraukiau per abi puses, kad gerai įgertų. Kabo dabar balkone, džiūva, reikia 4val. laukti, o taip nagai niežti čiupt ir pjauti :)

Paveikslėlis

Re: Messerschmitt Me 209V-4 / M 1:33 / MODELIK / Kartonas

StandartinėParašytas: 2010 Bir 05 (Šeš) 20:59
auktis
Graži gyvatė turėtų gautis :)
O šiaip tai įdomus lėktuvas ir labai retai matomas jo modelis. Sėkmės !
P.S. Linkiu neužsižaisti su traukėm, judančiom detalėm ir t.t. ;) :lol: ;)

Re: Messerschmitt Me 209V-4 / M 1:33 / MODELIK / Kartonas

StandartinėParašytas: 2010 Bir 05 (Šeš) 21:13
geris
Joa, labai retas egzempliorius :)
Taip, jau minėjau, kad nedarysiu jokių papildomų "tiuningų". Šio modelio tikslas - lavinti mano klijavimo įgūdžius, todėl klijuojama bus kiek galima tiksliai ir švariai :)

Re: Messerschmitt Me 209V-4 / M 1:33 / MODELIK / Kartonas

StandartinėParašytas: 2010 Bir 05 (Šeš) 22:21
Lapinas
Geri, capon'as daug lygiau pasiskirsto kai jis džiūva horizontalioje padėtyje ;)

Re: Messerschmitt Me 209V-4 / M 1:33 / MODELIK / Kartonas

StandartinėParašytas: 2010 Bir 05 (Šeš) 22:59
geris
Taip, Juliau, tą aš žinau, pradžioje pagulėjo pora valandų ant kartono, vėliau pakabinau, kad vėjyje greičiau išdžiūtų :P Jei būčiau kabinęs iškart po gruntavimo, visas lakas būtų "nutekėjęs" žemyn ;)

Re: Messerschmitt Me 209V-4 / M 1:33 / MODELIK / Kartonas

StandartinėParašytas: 2010 Bir 05 (Šeš) 23:25
Stas
Sekmės darbe


Detalių skaičius (kartu ir su paprastesniu variantu ir su sudėtingesniu): 338;

O koks skirtumas tarp paprastesnio ir sudetingesnio varianto :?:

Re: Messerschmitt Me 209V-4 / M 1:33 / MODELIK / Kartonas

StandartinėParašytas: 2010 Bir 05 (Šeš) 23:32
Lapinas
geris rašė:Taip, Juliau, tą aš žinau, pradžioje pagulėjo pora valandų ant kartono, vėliau pakabinau, kad vėjyje greičiau išdžiūtų :P Jei būčiau kabinęs iškart po gruntavimo, visas lakas būtų "nutekėjęs" žemyn ;)

Aaaa, :) tai labai gerai tada, nes aš buvau sumastęs iš karto "kaip skalbinius" pakabinti... :D Tai turėjau šiokių tokių bėdų, bet viskas gerai baigėsi... :)

Re: Messerschmitt Me 209V-4 / M 1:33 / MODELIK / Kartonas

StandartinėParašytas: 2010 Bir 06 (Sek) 2:34
geris
Stas,
Skirtumas tarp paprastesnio ir sudėtingesnio variantų yra tas: paprastesniame variante galima daryti lėktuvą su uždara (nepermatoma) kabina, dėl ko nereikia įrenginėti jos vidaus, taip pat leidinyje numatytas variklis, kurio galima nedaryti, taip pat galima nedaryti pagrindinės šasi nišų. Aš pasirinkau sudėtingesnį variantą, variklio nesu daręs, noriu jėgas išmėginti :)

Juliau,
Kadangi su Capon'u jau esu gruntavęs detales, tai daugmaž įsivaizdavau, kad negalima kabinti ką tik užteptų lapų ;) Gerai, kad pačiam viskas išsisprendė ;)

Re: Messerschmitt Me 209V-4 / M 1:33 / MODELIK / Kartonas

StandartinėParašytas: 2010 Bir 06 (Sek) 10:10
Stas
Supratau ;)

Tiesiog mane truputi supainiojo tai kad tu parašei kad ir sudetingesneme variante ir paprastesneme detalių skaičius tas pats 338vnt. :D

Na o modelis atrodo gražiai bent ant paveikslelio :)