Puslapis 11

Messerschmitt Bf 109 T-2 / RPM / 1:72 / Plastikas

StandartinėParašytas: 2009 Spa 10 (Šeš) 16:49
auktis
Šis modelis pabaigtas prieš kokius keturis metus. Pats plastikas - RPM firmos, panašus į short-run'ą. Pakuotas šis plastikas ir kitų firmų - esu matęs TOGA ir dar kažkokios kitos. Surinkimas - nieko įpatingai blogo negaliu pasakyti: detalių nelabai daug, pagrindinės sutampa visai neblogai, o smulkesnes reikia apvalyti nuo atlajų. Kabinoje detalizuotė silpna, bet per pakankamai storą stikliuką ne kas ir matosi. Siūlės - minusinės, daug maž tinkamos, žinoma, ne tamiya, bet ir ne senas matchbox. Maloniai nustebino dekolių kokybė. Dažytas aerografu, Model Master 2 dažais. Dekolės klijuotos be stebuklingu Micro set/sol skysčių, modelis nulakuotas HASCO pusiau matiniu laku. Antena iš kaproninio siūlo (mot.kojinės). Taigi trumpai tariant - modelis vertas savo kainos (tuomet buvo apie 10-12 Lt), suinkti jį laisvai galima per kokia savaitę, skiriant po valandą-dvi vakarais :)
Užbėgsiu už akių klausimams - truputis istorijos :)
Bf 109 T buvo skirti vokiečių lėktuvnešiui, kuris taip ir nebuvo pabaigtas. Pagrindu buvo paimtas Bf 109 E-1, papildomai sumontuota lėktuvnešiniams lėktuvams būdinga įranga - mazgai katapultai, kablys tūpimui, patobulinti kabinos instrumentai ir pan. Akivaizdžiausias išorinis skirtumas - pailginti sparnai, kuriuos galima buvo užlenkti taupant vietą angare. Tokie lėktuvai buvo T-0 ir T-1 modifikacijų. Kuomet buvo aišku, kad lėktuvnešis greitai tikrai pabaigtas nebus, buvo nuspręsta jau pagamintuose Bf 109 T išmontuoti jūrinę įrangą ir atiduoti juos naudoti įprastiems daliniams. Vidaus įranga buvo perdaryta pagal E-4 arba E-7 komplektacija, nuimti visi kabliai ir pan., sparnų sulankstymo mechanizmas irgi pašalintas. Tokie perdirbti lėktuvai ir tapo Bf 109 T-2. Kiek teko skaityti - dauguma T-2 perduoti Norvegijoje besibazuojantiems daliniams, čia jų ilgi sparnai ypač tiko mažiems aerodromams, pilotai šiuos lėktuvus mėgo ir dėl gerų valdymo sąvybių. Skraidė čia jie ilgai, berods iki 1944-ųjų čia jie dar buvo rikiuotėje (palyginimui - 1941 m. prasidėjus karui su Sovietų Sąjunga koviniuose daliniuose esančių įprastų Bf-109 E buvo jau nebedaug).
DSCF9171.jpg
DSCF9171.jpg (82.66 KiB) Peržiūrėta 6509 kartus(ų)

DSCF9172.jpg
DSCF9172.jpg (80.36 KiB) Peržiūrėta 6509 kartus(ų)

DSCF9175.jpg
DSCF9175.jpg (103.76 KiB) Peržiūrėta 6509 kartus(ų)

Re: Messerschmitt Bf 109 T-2 / RPM / 1:72 / Plastikas

StandartinėParašytas: 2009 Spa 10 (Šeš) 18:36
geris
Ooo, nieko modeliukas ;) Kaip tik pats pradėjau domėtis T modifikacija (Trager), laukiu Model-Hobby firmos kartoninio T-1 siuntinuko :). Galiu patikslinti, kad T modifikacija (tiksliau T-1) buvo skirta lėktuvnešiui Graf Zeppelin, kurį pabaigė 85 procentais, o paskiau sumąstė, kad jis nebus ekonomiškas ir efektyvus, todėl T-1 buvo pagaminti tik 7 lėktuvai, o kiti 53 buvo iškart pagaminti T-2 modifikacijos. Be to, juos gamino ne Messerschmitt gamykla, o Fieseler ir ne galbūt ;) o visi 60 tarnavo Norvegijoje (kiek žinau kai kur oro pakilimo takai buvo įrengti net vienoje be galo mažytėje saloje prie Norvegijos pakrantės). Malonu, ačiū už akiai mielus vaizdus ;)

Re: Messerschmitt Bf 109 T-2 / RPM / 1:72 / Plastikas

StandartinėParašytas: 2009 Spa 11 (Sek) 22:24
Laurynas
Vaizdelis tikrai malonus akiai :)
O pagalvojus kokio realia dydžio šis modelis tai ir kepurė kyla... ;)