Prisiruošiau ir prisiverčiau užsiregistruoti su savo modeliu, kurį norėčiau ir tikėčiausi užbaigti šiais metais
Su istorija ir techniniais duomenimis čia nesiplėsiu - kas norės, plačiau paskaityti galima kad ir čia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dassault-Breguet_Super_%C3%89tendard
Trumpai paminėsiu tai, kad šis prancūzų sukurtas atakos lėktuvas, skirtas naudojimui lėktuvnešiuose, pirmąjam skrydžiui pakilo 1974 m. spalį, 1978 m. jis priimtas ginkluotėn. Pirmą kartą koviniuose veiksmuose panaudotas 1982 m., kuomet Argentinai priklausantys Super Etendard'ai naudodami raketas AM 39 Exocet sėkmingai atakavo britų laivus. Folklendų konflikto metu šis lėktuvas buvo moderniausias šios paskirties lėktuvas Argentinos ginkluotėje ir veikė itin sėkmingai - iš penkių paleistų Exocet raketų, trys pataikė į du laivus (fregatą HMS Sheffield ir konteinerių transportą HMS Atlantic Conveyor) ir juos paskandino. Taigi turbūt todėl Super Etendard labiausiai žinomas būtent dėl Argentinos aviacijos ir šio konflikto, nors su Prancūzijos ženklais jis dalyvavo atakose prieš teroristus Libane, Kosovo konflikte, Irake, Afganistane, o su Irako ženklais skraidė - Irako-Irano karo metu.
Tai netipinis man modelis - anksčiau koncentravausi į 2 PK laikotarpio modelius. Bet pastaruoju metu mane pradėjo labai dominti visokios egzotikos, tame tarpe Argentinos aviacija Nieko tokio, bus ir įprastų modelių
Super Etendard'as pas mane pakliuvo smarkiai 'pavargusioje' Italeri dėžutėje. Italeri jį pakavo tik keletą metų (ar iš vis tik vienus) ir labai seniai, todėl matyt nelabai kas žino kas tai yra. Tipas lėktuvo irgi nėra tarp "most wanted". Visa tai kartu ir greičiausiai lėmė mano sėkmę Ebay'uje - modelis su visu siuntimu atsiėjo nepadoriai pigiai Be to, vienas tikėtinas Italeri privalumas - dekolės, kurios garantuotai žymiai geresnės, nei Academy (išbandyta savo kailiu).
Pats modelis yra korėjiečių gamybos, dažniausiai gaunamas Academy dėžutėse (kažkada tokį esu aš netyčia ir pats suklijavęs). Originali kilmė - berods 1987 m. ir maža nežinoma firmelė Sunny
Kas dėl kitų pasitaikančių 1/72 Super Etendard'o modelių - mano žiniomis yra tik Heller, kuris yra prastesnis paviršiumi ir ne itin tikslus. O Airfix'inis savo "25th anniversary Falklands set", panašu, irgi nieko gero neįdėjo...
Grįžtam. Savo modeliui taip pat naudosiu Eduardo PE rinkinį.
Modelio plastiko paviršiaus kokybė - gera, paviršiaus siūlės - minusinės.
Detalizuotė, ypač kabinos srityje - vidutinė, bet vis tik yra kažkas panašaus į piloto krėslą, prietaisų lentą ir vairalazdę. Daugiau - yra Exocet'as bei kitos raketos, bakai, neypatinga važiuoklės nišų detalizacija, atskiri oro stabdžiai - daugmaž viskas tvarkoje. Žinoma, mūsų akimis žiūrint, modelis supaprastintas, tačiau savo debiuto metu jo lygis buvo labai aukštas ir nelabai iš pirmo žvilgsnio skiriasi nuo to laikmečio Fujimi ar Hasegawa.
Pats plastikas, panašu, kietokas ir ne itin lengvai apdirbamas, maniškiame rinkinyje kiek susikraipęs, bet didesnių problemų tai neturėtų kelti. Stikliukas storas (ir nieko keisto). Kai ateis jo eilė, tuomet ir galvosiu
Dekolės maniškiame rinkinyje, panašu, laikė atsparumo drėmei bandymus ir 'vargo' kartu su dėžute, taigi prognozuoti, kas iš jų gausis - nesiimsiu. Nelabai baisu, nes ir taip greičiausiai naudosiu tiesiai iš pačios tolimosios Argentinos atkeliavusias būtent Falklendams skirtas dekoles, kur netyčia yra ir Super Etendard'as :
http://www.condordecals.com.ar/condordecals/_recursos/productos/big/72005.jpg
Dar vienas atviras klausimas - piloto krėslas. Teoriškai turėtu būti Martin-Baker Mk.4, tačiau nei vienas iš šių
nėra visiškai toks, koks matomas tikro Falklendų karo Argentinos Super Etendard'o nuotraukose. Arba teks ieškoti toliau , arba teks suktis su nuotraukomis, turimais Mk.4, Eduard'o PE ir modelio detalėmis.