Bombonešis "Handley Page Hampden" / 1:33 / TV 2004m. Nr.2

Diskusijos apie kartoninius, plastikinius ir iš kitų medžiagų pagamintus aviamodelius, jų gamybos procesus.
Temos pvz.:
Bombone6is F117A / 1:33 / Military Model
#

Bombonešis "Handley Page Hampden" / 1:33 / TV 2004m. Nr.2

Standartinė APovilaitis » 2014 Sau 07 (Ant) 10:21

Pristatau bombonešio "Handley Page Hampden" M 1:33 kartoninį modelį. Išleistas 2004 m. žurnalo "Technikos virtuozas" antrame numeryje. Leidinys nėra sudėtingas, o koks gausis modelis - matysim. Jis tęsia seriją mano modelių, numatytų įgūdžių ir technologijų lavinimo plane. Šis modelis, skirtingai nei "Reno FT17", nebus renkamas klasikiniu būdu. Labai didelių pastangų priartinti prie prototipo - irgi nebus. Bus langų stiklinimas, minimali vidaus detalizacija, papildyti varikliai, važiuoklė. Kažkiek tikriausiai keisis ir dangos. Matysiu darbo eigoje, kaip seksis.
„Handley Page Hampden" buvo vienas iš dviejų vidutiniojo dydžio bombonešių, sukonstruotų Karališ­kosioms britų oro pajėgoms (KOP), oficialiai pirmajam skrydžiui paleis­tas birželio 21 d. 1936 m. Tai buvo 20 proc. mažesnis už savo klasės amžininką - „Vickers Wellington" - daug manevringesnis ir greitesnis, beje, galėjo skraidinti panašaus svo­rio krovinį. Lėktuvas buvo pravardžiuojamas „skraidančiu lagaminu", nes fiuzelia­žas (lėktuvo liemuo) buvo labai siau­ras ir stipriai smailėjo į visiškai plo­ną skersinį tarp galinių sparnų, dėl to skrendančiai įgulai buvo labai sunku pakeisti sužeistą pilotą arba suteikti jam pirmąją pagalbą, taigi ir išsigelbėti.
Lėktuvo ilgis siekė 16,3 metrų, aukštis - 4,5 metrų. Tuščias lėktu­vas svėrė per 5 t, bet maksimaliai pripildytas degalų ir ginklų galėjo sverti iki 9,5 t. J degalų baką tilp­davo beveik 3000 I degalų, o skren­dant į užduotis su sprogmenimis šiuo lėktuvo buvo galima įveikti apie 1400 km. Maksimalus greitis, kurį iš­vystydavo lėktuvas, - 426 km/h. Įgulą paprastai sudarydavo 4 na­riai. Skrydžio metu kiekvienas jų turėdavo po rankinį „Vickers K" ginklą, o pilotas buvo aprūpintas „Brovvning 303" kulkosvaidžiu. Po sparnais įrengtoje ertmėje lėktuve galėjo būti gabenama apie 1814 kg bombų, nors antpuoliams užtekda­vo ir perpus tiek sprogmenų.
1939 m. KOP gavo 212 tokių lėk­tuvų. Beje, jau prieš tai buvo su­rengtos kelios operacijos prieš Vo­kietijos laivyną. Dažniausiai „Hampdenai" bombarduodavo dienos metu, nuo 1940 m. gruodžio dažniausios šiais lėktuvais vykdomos misijos buvo nukreiptos į Vokietijos pakrančių taikinius arba mėtydavo proklama­cijas naktį. Šiuos lėktuvus 1940-ųjų balandį buvo galima išvysti gabenančius minas Norvegijos pakrantės link. .Hampdenuose" tilpdavo po vie­ną 680 kg magnetinę miną. Balan­džio 12 d. prie Norvegijos krantų šiais lėktuvais buvo bomborduojami Vokietijos laivai, vėliau Laman­šo sąsiaurio uostai.
Po to .Hampdenais" vykdomi antpuoliai virš Europos miestų nak­ties metu. Tačiau šaltomis naktimis tokios operacijos nešildomai įgu­lai tapdavo labai varginančios. Kaip bombonešiai „Hampmpdenai" paskutinį kartą mūšyje dalyvavo 1942 m. rugsėjo 15 d., kai vyko didžiulis antpuo­lis prieš 408 divizioną Vilhelmshafene - Vokietijoje.
Taigi 1942 m. keturios „Hampdenų" eskadrilės buvo performuotos j pakran­tės pajėgas kaip torpedų bombonešių pradininkai. Ginkluoti viena (730 kg) tor­peda jie vykdė operacijas prieš Vokieti­jos laivus Šiaurės juroje. Nuo 1943 m. gruodžio „Hampdenais" nebeskrendama į fronto įkarštį, jie nau­dojami tik mokymams. Iš viso „Hampdenais" buvo surengta 16541 skrydis, jų metu paleista 9261 to­na bombų. Mūšiuose prarasta 413 lėk­tuvų, dar 194 sudužo dėl kitų priežasčių...
Ir taip - pradedam. Žiūrim, karpom detales į blokus. Ką reikia - klijuojam ant 1 mm kartono. O tokių detalių tikrai nemažai. Ir puikus siuprizas, ko iki šiol neradau nė viename išgirtame leidinyje. Tai, kad visos ant kartono klijuojamos detalės, atspausdintos ant lipdukinio popieriaus. Vienas malonumas ir laiko taupymas. Šiem darbeliam praėjo vienas vakaras. Ir dar vieną praleidau pjaustydamas ant kartono suklijuotas karkaso detales. Kol kas tokie laimėjimai.
Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis Paveikslėlis
Paveikslėlis Paveikslėlis
APovilaitis
Modeliuotojas
 
Pranešimai: 90
Užsiregistravo: 2012 Rgs 24 (Pir) 9:53

Re: Bombonešis "Handley Page Hampden", M 1:33, TV 2004m. Nr.

Standartinė PzKpfw72 » 2014 Sau 07 (Ant) 17:55

Galite drąsiai „gadint“ detales :lol: - jei kokios reiks papildomai - su malonumu perleisiu, nes turiu šį modelą ir į jį kažkada kažkiek kėsinausi, bet daugiau to nebus :angel: .
Vartotojo avataras
PzKpfw72
Modeliuok.LT klubo narys
 
Pranešimai: 842
Užsiregistravo: 2009 Bal 17 (Pen) 19:05
Miestas: Vilnius

Re: Bombonešis "Handley Page Hampden", M 1:33, TV 2004m. Nr.

Standartinė APovilaitis » 2014 Sau 13 (Pir) 13:13

PzKpfw72 - nėr čia ko kėsintis, reikia iš karto pribaigti :lol: . Labai ačiū už pasiūlymą. Gali ir prireikti. Jau apgadinau važiuoklės detales. Jos turi suktis į vamzdelius visokius. O aš kažkodėl jas paklijavau 1 mm kartonu :D . Bet tai, kol kas dar nėra kritiška. Jų gali ir neprireikti. Bet jei ir toliau taip tęsiu...
Kol kas vizualiai nelabai kas matosi iš to darymo. Užtruko, kol išsiaiškinau, kas ir kur turi klijuotis. Instrukcijos čia nelabai ir yra. Visų pirma suskirsčiau karkaso detales į 4 grupes. Galinės sparnų dalys, centrinės sparnų dalys, varikliai ir liemuo. Šleivumų - kreivumų jau matosi pakankamai. Toliau pabandžiau suskirstyti ir likusias detales. Nebuvo jau taip paprasta. Liko 3 detalės, kurių vietos ir reikalingumo, kol kas nesupratau. Tikiuosi vėliau išaiškės. Čia smulkmenos. Nemalonu, kad sparnų galinių ir centrinių dalių atspalviai nesutampa. Skirtumas gan nemažas. Negana to, nesutampa ir sparnų dangų sudalinimo linijos. Prasikeičia apie 2 mm. Ko gero, čia tik pradžia, nes smulkesnių detalių dar netikrinau. Galvoju, kaip tas problemėles spręsti. Susidariau gamybos ir technologijų planelį. Pasirinkau kažkiek medžiagos. Paeksperimentavau su dangomis, kniedėmis, formavimais. Labai praverstų informacija apie vidaus įrangą ir kabinų, šaulių vietų vaizdeliai. Gal kas turite ir galite pasidalinti? Nes jau laikas imtis klijų, o kabinas norisi bent minimaliai įrengti, kad būtų galima įstiklinti.
Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis Paveikslėlis
Paveikslėlis Paveikslėlis
APovilaitis
Modeliuotojas
 
Pranešimai: 90
Užsiregistravo: 2012 Rgs 24 (Pir) 9:53

Bombonešis "Handley Page Hampden", M 1:33, TV 2004m. Nr.2

Standartinė Linas » 2014 Sau 13 (Pir) 23:41

Kirba nuojauta, kad tai perspausdintas Maly Modelarz Hampdenas. Jei neapgauna atmintis, kažkada lyginau detalių lapus. Tik nepamenu, ar MM yra daugiau/aiškesnių instrukcijų.
Vartotojo avataras
Linas
Modeliuok.LT klubo narys
 
Pranešimai: 609
Užsiregistravo: 2009 Bal 16 (Ket) 21:56
Miestas: Vilnius

Re: Bombonešis "Handley Page Hampden", M 1:33, TV 2004m. Nr.

Standartinė APovilaitis » 2014 Sau 14 (Ant) 15:30

Esi teisus Linai. Tik tas perspausdinimas ne visai į naudą... MM žurnale aprašymas truputį didesnis ir aiškesnis. Ačiū Linai už idėją :) .
Jau pavyko prisirinkti informacijos ir apie vidaus konstrukciją bei įrangą. Nors dar yra nemažai neaiškumų. MM yra išleidęs visai neblogą "Halifaks'ą" su vidaus įranga. Šį bei tą, bus irgi galima panaudoti, vidaus įrengimui.
Paveikslėlis Paveikslėlis
APovilaitis
Modeliuotojas
 
Pranešimai: 90
Užsiregistravo: 2012 Rgs 24 (Pir) 9:53

Re: Bombonešis "Handley Page Hampden", M 1:33, TV 2004m. Nr.

Standartinė Linas » 2014 Sau 15 (Tre) 10:33

Dar galima pašnipinėti ir plastmasiukų nuotraukas. Paprastai plastmasinis modelis nėra istorinio tikslumo etalonas. Bet tokiam modeliui pilnai pakanka "kažkas panašaus į" detalizavimo.

Plius, RAF muziejus Cosforde atstatinėja Hampdeną. Irgi įkvėpimo šaltinis.
Vartotojo avataras
Linas
Modeliuok.LT klubo narys
 
Pranešimai: 609
Užsiregistravo: 2009 Bal 16 (Ket) 21:56
Miestas: Vilnius

Re: Bombonešis "Handley Page Hampden", M 1:33, TV 2004m. Nr.

Standartinė APovilaitis » 2014 Sau 27 (Pir) 19:17

Ačiū Linai. "Plastmasiukus" aš niekada nepamirštu. Kartais ten būna gerų dalykų :) . Tos medžiagos jau turiu pakankamai, tik yra kita bėda. Nelabai aišku, ar kas nors bus panaudota... Pradėjus darbą, paaiškėjo, kad žurnalas tinka tik vienam tikslui - šiukšlinei :twisted: . Nežinau, gal aš visiškas nemokša ir kreivarankis, bet... Sutampančių ir simetriškų detalių kol kas nerasta. Tokio košmaro dar nemačiau...
Norėjau išmesti velniop, bet nutariau pakeisti kardinaliai modelio sumanymą ir kaip nors eliminuoti tas nesąmones. Kol kas kankinuosi su korpusu, nors kas 5 minutės vis kėsinuosi jį išmesti į šiukšlinę. Jei kas nors pradės gautis, įdėsiu nuotraukas. Tiek žinių.
Paveikslėlis Paveikslėlis
APovilaitis
Modeliuotojas
 
Pranešimai: 90
Užsiregistravo: 2012 Rgs 24 (Pir) 9:53

Re: Bombonešis "Handley Page Hampden", M 1:33, TV 2004m. Nr.

Standartinė Tamosis » 2014 Sau 27 (Pir) 20:52

Be or not to be - that is the question...
Vartotojo avataras
Tamosis
Modeliuok.LT klubo narys
 
Pranešimai: 1374
Užsiregistravo: 2009 Bal 22 (Tre) 19:16
Miestas: Vilnius

Re: Bombonešis "Handley Page Hampden", M 1:33, TV 2004m. Nr.

Standartinė APovilaitis » 2014 Sau 29 (Tre) 15:06

"And in my hour of darkness
She is standing right in front of me
Speaking words of wisdom
Let it be"

The Beatles - "Let It Be".

:)
Paveikslėlis Paveikslėlis
APovilaitis
Modeliuotojas
 
Pranešimai: 90
Užsiregistravo: 2012 Rgs 24 (Pir) 9:53

Re: Bombonešis "Handley Page Hampden" / 1:33 / TV 2004m. Nr.

Standartinė APovilaitis » 2014 Vas 17 (Pir) 23:29

Kaip ir žadėjau, apsisprendžiau ką darysiu toliau. Darbai bus tęsiami toliau. Trumpai dabar parašysiu apie tuos "grėblius", ant kurių užlipau. Pirma, tai didelis špantų, kurie turėtų būti vienodi, dydžio ir formos nesutapimai. Be to jie ir nesimetriški, duotų ašių atžvilgiu. Suvienodinti galima suklijavus poromis ir apšlifavus. Tik pagal kurį orientuotis? Kita problema, tai apkalos linijų nesutapimai. Kaip matosi foto, jie tikrai dideli. Ir ne tik tose detalėse, bet kaip vėliau paaiškėjo, beveik visur. Suvesti - be šansų.
Dar viena bėda - didelis atspalvių nesutapimas. Net detalių, kur buvo viename lape. To jau nefotkinau. Na ir finalas paskutinėje nuotraukoje. Matote pirmą korpuso formerį. Liko plyšiai 1,5 ir 3,2 mm . Čia jau ne mano kaltė. Ir taip su visais formeriais. Geriausias variantas buvo 0 ir 1 mm plyšiai.
Tiek apie problemas, kurios privertė keisti visus planus. Bet modelis bus užbaigtas. Dabar keletas foto:
Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis
Paveikslėlis Paveikslėlis
APovilaitis
Modeliuotojas
 
Pranešimai: 90
Užsiregistravo: 2012 Rgs 24 (Pir) 9:53

Kitas

Grįžti į Aviacija / Aviation / Авиация

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias

cron