Na ir pagaliau man labai artimas, jau ne automobiliu, o šeimos nariu vadinamas -
ВАЗ-2101Žiūrint šios dienos akimis, neįmanoma įsivaizduoti Tarybinės automobilių gamybos istorijos be žymiojo „pirmuko“. Pakanka pasakyt, kad ВАЗ-2101 tapo pirmu automobiliu TSRS, dėl kurio buvo perrašomi valstybiniai standartai, kurio gamybai buvo „perprogramuojama“ visa Tarybinė pramonė - įprastai būdavo atvirkščiai.
Volgos automobilių gamyklos atsiradimo prielaidos buvo įvairios - noras pakelti Tarybinio autopromo lygį ir pagreitinti automobilizacijos tempus. Tačiau iš tikrųjų, tai turėjo būti tik šalutiniai efektai, valstybei sprendžiant vieną elementarų klausimą - kaip ištraukti į apyvartą stambias pinigines lėšas, susikaupusias pas piliečius „kojinėse“ deficito epochoje. Naujasis automobilis buvo puikiausias tam masalas, užtikrinsiantis paklausą ilgiems metams į priekį.
Volgos automobilių gamykla buvo suprojektuota išleisti 660 000 automobilių per metus - fantastiškas skaičius šaliai, kurioje tam momentui tiek automobilių išleisdavo visos egzistuojančios autogamyklos. Kaip partneris amžiaus statybos vykdymui, Tarybinės vyriausybės buvo pasirinkta italų firma FIAT, pateikusi ne tik licenziją naujausios kartos „124-os“ linijos automobiliams, bet ir pačios gamyklos projektą. 1966m. rugpjūtį pasirašius sutartį, prasidėjo darbas: grandiozinės gamyklos statyba, specialistų apmokymas Italijoje, prototipų bandymai, konstrukcijos tobulinimai atsižvelgiant į Tarybinių kelių specifiką. Rezultate buvo sustiprintas kėbulas, pateiktas naujas variklis, pakito važiuoklė ir transmisija, atsirado būgniniai stabdžiai nebijantys purvinų ir dulkėtų kelių, ir netgi komfortu ВАЗ-2101 lenkė savo prototipą.
Daug kas Tarybiniams automobilistams ВАЗ-2101 buvo naujiena. Pavyzdžiui, „Žigulių“ dėka jie sužinojo, kad automobilyje galima kalbėti nekeliant balso ir greitai važiuojant, kad rūsčią žiemą automobilyje gali būti šilta kaip namie, kad už vairo nepavargstant galima nuvažiuoti dvigubai didesnius nuotolius, nei „Moskvičiais“ ar „Volgomis“. ВАЗ-2101 pademonstravo koks paprastas gali būti žieminis variklio paleidimas. Galima pasakyti, kad su pirmais ВАЗ automobiliais į šalį atėjo naujos technologijos, naujos medžiagos, kurių dėka, visa Tarybinė pramonė žengė didžiulį žingsnį į priekį.
Pirmieji šeši ВАЗ-2101 buvo surinkti 1970m. balandžio 19d.. Ritmingas pagrindinio konvejerio darbas prasidėjo rugpjūtį. Iki metų pabaigos Toljatyje surinkti 21 530 „primukų“, 1971m. kiekis išaugo iki 172 175, o laidos pikas pasiektas 1973m., kad buvo surinkti 379 007 automobiliai. Projektinę galią gamykla pasiekė 1974m..
Nr. 25 - ВАЗ-2101Kai atšils orai, galbūt suorganizuosiu to šeimos nario išvarymą lauk iš garažo. Tuomet bus modelio nuotraukyčių šalia originalo