Sveiki,
Esu Mindaugas Pekarskas. Kai kurie jūsų mane labai gerai žino nuo senų modelizmas.com (Tomas, Linas, Valdemaras, Pranas, Antanas ir kt.) laikų. Tuo tarpu kiti gal nepažįsta. Esu architektas, man 26 metai. Modeliavimu užsiimu dešimt metų, praktiškai nuo modelizmas.com susikūrimo. Būta "kūrybinių" pertraukų, tačiau kažkaip aktyviau susiėmiau šiais metais. Be šio modelizmo rimtai sportuoju plento ir kalnų dviračiais (t.y. varžybos, priklausau mėgėjiškai komandai). Taip pat užsiimu RC modeliavimu. Pats gaminuosi lėktuvus. Labiausiai patinka FPV (t.y. skraidymas su video kamera ir vaizdo transliacija žemėn) su autopiloto ir programuojamų skrydžių funkcijomis (UAV).
Taigi noriu šiam konkursui pateikti Modelik'o NSU Kettenkrad vikšrinį motociklą. Paprastai gaminu lėktuvus, tačiau pastaruoju metu pasiryžau išmėginti jėgas antžeminėje technikoje. Nors jau po ketvirto modelio jaučiu grįžtančią nostalgiją lėktuvams. Penkto tanko iš eilės nebedarysiu, bent kolkas .
Šis modelis jau yra surinktas, tačiau nuotraukas pateiksiu pamažu, kad būtų įdomiau. Konkurso taisyklėms nenusižengiu, nes pagal nuotraukų padarymo datas, modelis buvo rinktas 2013 spalio 18d. - 2013 spalio 27d. Pavyko surinkti labai greitai, bet apturėjau tokį malonumą, kokio dar nesu turėjęs su jokiu kitu modeliu.
Šio motociklo tech. parametrų ir istorijos nedėstysiu, tik pateiksiu kelis įdomesnius faktus. Daugumai kyla klausimas kaip vikšrai draugauja su priekiniu ratu? Paprastai, važiuojant lygiu keliu ir pasukant vairą vos kelis laipsnius, rato pasukimo pakanka pasukti visą motociklą, tačiau vairą pasukus daugiau, traukėmis įjungiami vikšro stabdžiai. Paprastai jis būdavo naudojamas tiesti ryšio kabelius, iš bėdos patempdavo pabūklus Pak 36 ar Flak 20mm. Jam buvo sukurta unikali amfibinė "tačka", kuri irgi bus surinkta prie šio modelio.
Modelis suprojektuotas labai puikiai. Matyti labai savitas autoriaus (Waldemar Rychard) stilius ir projektavimo priemonės. Sutapimas idealus. Labai apgalvotas briaunų suleidimas, dengimas. Schemos labai aiškios (nors nenaudojama 3D). Poligrafija primityvoka, jokio tūrio perteikimo bei "weathering'o". Šiek tiek nervina Modelikui būdinga offsetinė (taškinė) spauda. Ir spalvos panaudojamos tik dvi - bazinis dažymas išorei, o viskas, kas likę - pilka. Labai intensyvus naudojimas susukamų vamzdelių ant įvairių diametrų pagaliukų. T.y. nenaudojama jokių cilindrų. Susukamos detalės reikalauja mažiau kruopštumo ir galutinis rezultatas švaresnis. Dar šis autorius mėgsta naudoti labai įvairaus storio kartoną (*, **, ***, t.y. 0,175, 0,5, 1mm ir t.t.). Tai suteikia daugiau tikslumo ir švarumo modeliui. Tai pastebėjau ir kituose jo modeliuose (Modeliko Hummel, BA-10, Panzer IV, T-35 ir t.t.). Reziumuojant, šis autorius man labai patiko, kai kiti gali iš proto išvesti (pvz. Mariusz Kita, kurio GPM Wespe dabar gaminu).
Keletas pastabų apie modelio rinkimą:
- Papildomos detalizacijos ar pernelyg smarkaus gilinimosi į tech. medžiagą nebus.
- Lapai prieš kerpant padengti "Capon" gruntu. Apie šitą techniką ilgai dvejojau, bijojau šlapint lapus, tačiau prisivertęs išmėgint likau apstulbes rezultatu. Daugiau gyvenime nedarysiu modelio be "Capon"! Popierius puikiai formuojasi, nesiteplioja, tampa ilgaamžiškesnis, o "satin" blizgesys man labai patinka.
- Padarysiu labai bazinį "weathering". Gal to net nepavadinčiau sendinimu, o tiesiog lengvu "wash'u" ir paryškinimu reljefui, gyliui.
Taigi pirmosios foto.
Kėbulas.
Suėjo be problemų, visos storesnės briaunos autoriaus sumaniai perdengiamos spalvotu popieriumi. Tik iškarto pasakau, kad važiuoklės ratų tvirtinimas primityvokas, nėra "torcionų", tiesiog ratai klijuojasi is šonų ir viskas. Bet tai nesimatys surinkus.
Variklis, transmisija, reduktorius.
Reduktorius susuktas iš vienos iiilgos detalės, autoriaus stiliuje. Tačiau pasidare greitai ir gražiai. Variklio dalis truputi paryškinau sidabro dažais sausu teptuku. Kampus nežymiai paploviau praskiestais dažais, imituoti tepalo sankaupas.
Tiek. Iki kito karto.
--