LOTUS 72Sveiki kolegos modeliuotojai, tęsiu savo projektą formulės-1 tema, šįkart pristatau 1970 m sezone dalyvavusį Lotus 72 bolidą, kurį JAV GP pilotavo brazilas Emmerson Fittipaldi. Jis sezono pabaigoje "Lotus" komandoje pakeitė tragiškai žuvusį austrą Jochen'ą Rindt'ą. 1970 m sezonas įsimintinas buvo tuo, kad būtent J. Rindt'as tapo pasaulio čempionu po savo mirties, o "Lotus" komanda ketvirtą kartą iškovojo konstruktorių įskaitos taurę.
"Team Lotus" įkūrėjas buvo anglų inžinierius-konstruktotius Collin'as Chapman'as. Komanda F-1 čempionate debiutavo 1958m. Ši komanda buvo pagarsėjusi tuo, kad į formulė-1 pasaulį įnešė daug iki šių laikų išlikusių inovacijų- pirmieji pradėjo boliduose naudoti aerodinaminius elementus, taip pat pirmieji, kurie pradėjo konstruoti pleišto formos kėbulus su aušinimo radiatoriais šonuose, o ne priekyje, kaip kitos komandos. Pardavinėti rėmėjams reklaminį plotą ant bolidų-taip pat "Lotus" idėja išsilaikiusi iki šiol.
Formulė-1 čempionate komanda dalyvavo iki 1994 m. per šį laikotarpį jai pavyko iškovoti 7 konstruktorių taures, o jos pilotai 6 kartus tapo pasaulio čempionais. "Lotus" bolidus pilotavo tokie žinomi lenktynininkai, kaip
Jim Clark
Graham Hill
Stirling Moss
Emerson Fittipaldi
Jochen Rindt
Ronnie Peterson
Mario Andretti
Nigel Mansell
Ayrton Senna
Nelson Piquet
Mika Häkkinen
Istorija susiklostė taip, kad 2010 m. "Lotus" vardas vėl grįžo į F-1 čempionatą. Malaizijos verslininkas Tony Fernandes įsigijęs "Lotus" kompaniją iš naujo įkuria ir formulės 1 komandą. Tiesa rezultatai nedžiuginantys- silpni Cosworth varikliai leido komandai užimti tik 10 vietą konstruktorų įskaitoje. 2012 m. atsiranda dvi Lotus komandos- Renault F1 komanda įgyja teisę naudoti "Lotus" vardą, taip čempionate atsiranda dvi komandos panašiais pavadinimais- Lotus Renault F1
ir Team Lotus (pastaroji netrukus keičia pavadinimą į Caterham).
Lotus 72 modelis, kaip ir beveik visi kiti C. Chapmano sukurti bolidai, turėjo keletą išskirtinių konstrukcinių sprendimų- tai jau minėtas pleišto formos aliuminio monokoko kėbulas su šone esančiais radiatoriais (toks sprendimas tais laikais labai pasiteisino aerodinamine prasme), korpuso viduje montuojamais amortizatoriais ir stabdžių diskais(priekinais).
Techniniai parametrai:
Variklis: atmosferinis Cosworth DFV 2993 cm3 V8
Transmisija: 5 greičių mechaninė dėžė Hewland FG400
pakaba (priekyje/gale): daugiasvirtė su paralelinėmis traukėmis.
Šiek tiek foto iš darbų eigos:
Pradžiai kėbulas. Detalių nedaug ir klijuojasi nesudėtingai
Priekinė važiuoklė:
Variklis (dar nebaigtas):
Neklysta tik tas, kas nieko nedaro...
Projektas: kartoninė F-1 kolekcija
(67' BRM P83 H16, baigtas)
(90' FERRARI 641, baigtas)
(71' BRABHAM BT 34, baigtas)
(70' LOTUS 72, baigtas)
(06' BMW-SAUBER F1.06, baigtas)