Pirmadienis, spalio 25, 2010 Modeliavimo technologijos, Straipsniai

Erozijos, eksploatacijos žymių vaizdavimas arba sendinimas. II dalis

 

II – ąją straipsnio dalį paskirsiu modelio nuplovimui, kurį modeliuotojų rate vadiname „washu“, nes ir pats technologijos pavadinimas – nuplovimas – kilęs iš angliško žodžio „wash“, kuris būtent ir reiškia plauti.

Kam reikalingas modelio nuplovimas?

Jis pirmiausia reikalingas tam, kad išryškintume modelio paviršiaus reljefą. Modelio paviršiaus reljefas yra dvejopas: vienas – įgilinimai modelio korpuso paviršiuje, įvairios linijos tarp korpusų plokščių, dar angliškai jos vadinamos „panel lines“, šuos žodžius dažnai matysite angliškoje literatūroje. Jeigu neklystu, toks reljefo paviršius, tarp modeliuotojų, dar būna vadinamas minusiniu. Kitas reljefas – tai korpuso dalys, kurios yra iškilusios, vėlgi jeigu neklystu, dar vadinamas pliusiniu. Nuplovimas yra skirtas pirmajam reljefo tipui, minusiniam paviršiui, išryškinti.


Gali kilti klausimas kam tai daryti? Jeigu prieš ką nors modeliuodami atkreipsite dėmesį į tai kaip atrodo reali technika, nesvarbu ar tai tankai, lėktuvai, ar automobiliai, pamatysite, kad dėl jų konstrukcijos ypatumų ir didelio dydžio ant korpuso susiformuoja šešėliai. Šešėliai paprastai atsiranda ten, kur yra įvairūs įdubimai, korpuso dalių sujungimai, tarpai tarp automobilių durelių ir panašiai. Ir tie šešėliai paprastai atrodo tamsesni negu, pvz. automobilio, viso korpuso spalva. Nuotraukose matyti kaip tai atrodo, raudonos linijos rodo būtent į tas vietas.


Kadangi modeliai yra gerokai mažesni negu tikri technikos vienetai, tai ant jų paviršiaus tokie šešėliai natūraliai tiesiog negali susiformuoti, todėl, jeigu darant modelį nebus naudojamas nuplovimas, modelis neatrodys taip efektyviai, kaip gali atrodyti naudojant šią technologiją. Ant modelio neišryškintų įgilintų linijų tiesiog nesimatys arba jos bus vos vos matomos ir tik iš arti, todėl modelis praras dalį savo tikroviškumo.

Dar pora tikrų daiktų fotografijų.

Dar pora fotografijų kaip atrodo nudažytas modelis, kuriam nuplovimas nėra padarytas, ir po nuplovimo. Tiesa pirmoje fotografijoje modelis dar be lipdukų, tačiau dėmesį reikia atkreipti į šio lėktuvo korpuso linijas.

PRIEŠ:

PO:

Kas per velnias tas „washas“?

„Washas“ – tai labai stipriai praskiesti dažai, kurie praktiškai nebedažo, nes skiediklio yra žymiai daugiau, negu paties dažų pigmento. Teisingiau būtų sakyti, kad tai skiediklis su trupučiu dažų, todėl tie dažai, kurių dar yra skiediklyje, ir susikaupia visuose modelio įdubimuose.

„Washą“  labai lengva pasidaryti pačiam. Tiesiog reikia labai stipriai praskiesti dažus. Kokius dažus imti? „Washui“ reikia naudoti tamsesnius dažus, negu modelio spalva. Tai gali būti juodi dažai, tačiau, jeigu modelis yra šviesus, juodi dažai gali būti per ryškūs. Jeigu naudosite juodus dažus patartina į juos įlašinti ir spalvos, kuria nudažytas modelis. Jeigu modelis šviesiai pilkas, tai tiesiog galima naudoti tamsesnės pilkos spalvos dažus.

Jeigu nenorite patys gamintis šio skysčio, tai parduodamas ir „gamyklinis washas“ – labai skysti dažai, kurie būna gaminami dar ir skirtingų atspalvių.

Kokiais dažais daryti nuplovimą?

Svarbu, kad dažai nereaguotų tarpusavyje. Jeigu emaliniais dažais nudažytam modeliui padarysite nuplovimą aliejiniais dažais, skiestais terpentinu, tai greičiausiai įvyks bėda ir emaliniai dažai po reakcijos su terpentinu suskils ir susiraukšlės. Todėl reikia žinoti kaip vieni dažai reaguoja su kitais.

Emaliniais dažais dažytam modeliui esu daręs nuplovimą tais pačiais emaliniais dažais (Humbrol), kuriuos skiedžiau taip pat Humbrol skiedikliu, tai jokios reakcijos neįvyko, viskas buvo gerai.

Akriliniais dažais dažytiems modeliams nuplovimą galima daryti aliejiniais dažais, skiestais terpentinu, nes akrilas su jais nereaguoja.

Tačiau bene pats nepavojingiausias ir man pačiam labiausiai patinkantis „washas“ yra skystis pagamintas iš vandens ir guašo, o labiausiai jis man patinka todėl, kad yra lengviausiai nuvalomas nuo modelio paviršiaus, pridaro mažiausiai bėdos, jeigu reikalai pakrypsta neigiama linkme. Perteklius lengvai pašalinamas drėgnu gabalėliu vatos.

RQ – 1 PREDATOR nuplovimas.

Šio modelio paviršiaus linijoms paryškinti naudojau „washą“, kurį pasigaminau iš guašo. Tai padaryti labai paprasta: reikalingas guašas, vanduo ir indų plovimo skystis. Guašą reikia stipriai praskiesti vandeniu, kad jis būtų labai skystas, ir įlašinti lašelį indų plovimo skysčio. Indų plovimo skystis suteikia skysčiui labai reikalingą savybę – ant modelio paviršiaus „washas“ netampa vandens lašais, o vietoj to lengvai teką ten kur mums ir reikia – ten kur yra linijos įdubimai ir pan.

Prieš darant nuplovimą modelį galima nulakuoti blizgiu laku. Blizgus laka, kitaip negu matinis, turi lygų paviršių, todėl ant tokio paviršiaus nuplovimą padaryti lengviau, lengviau nuvalyti „washo“ perteklių.

Kai turite „washą“, po ranka reikėtų turėti truputį vandens, ir ausų krapštukų.

Predator modelis prieš darant nuplovimą buvo nulakuotas blizgiu laku. „Washą“ teptuku užtepiau ant reikiamų modelio vietų, fotografijoje matosi kaip perteklius veržiasi už modelio korpuso linijų ribų.

Kai guašas išdžiuvo, drėgnu ausų krapštuku tiesiog nuvaliau nereikalingą dažų perteklių.

Ir taip su visu modeliu kol rezultatas buvo pasiektas.


Predator modelio nuplovimui buvo naudojami tamsiai pilkos spalvos dažai.

MERCEDES BENZ ir kitos nuplovimo galimybės.

Modelio nuplovimo technika – „washas“ gali būti naudojama ir kitiems efektams pasiekti, ne tik paryškinti visiems korpuso įdubimams ar linijoms. Kai dariau Šį Mercedes Benz modelį, nuplovimo techniką panaudojau keliais tikslais.

Šioje fotografijoje matosi paryškinti durelių tarpai. Jiems paryškinti naudojau „washą“ pasidarytą iš tų pačių juodų Humbrol dažų. Galiu pasakyti, kad vargo buvo daugiau negu su „washu“ iš guašo.


Gaminant šį modelį nuplovimo techniką panaudojau ir purvo imitacijai ant automobilio rėmo, variklio bei purvui ratų arkose imituoti. Pavyko visai neblogai. Šiam reikalui „washas“ buvo padarytas taip pat iš Humbrol „wood“ dažų ir Humbrol skiediklio. „Washą“ teptuku gausiai tepiau ant rėmo, ratų arkų. Dažai pasiskirstė savaime ir purvas, mano nuomone atrodo visai neblogai. Automobilio rėmas iš pradžių buvo nudažytas juodais matiniais Humbrol dažais.


Taip rėmas ir variklis atrodė po nuplovimo



Ratų arkos


Po variklio gaubtu taip pat panaudojau „washą“ nešvarumų imitacijai.

Taigi tiek apie modelio nuplovimą. Trečioje dalyje – kitos sendinimo, eksploatacijos žymių vaizdavimo technologijos.



Rašyti komentarą